Wednesday, August 6, 2008

Do you want Gyoza with that?


Igår var jag och åt på Wagamama, eller som min kompis kallar det, McWagamama. Det är en japansk restaurangkedja som finns lite varstans i Sydney. Personalen bär identiska uniformer, barnen får kritor att måla med på pappersunderläggen som pryder på de kommunala borden, och ständigt försöker servispersonalen sälja mer mat och dryck. “Do you want some edamame to start with?” “Can I get you an extra scoop of ice-cream, it's only 1 dollar.” Det funkar på mig. Vi beställde:

2 glas vitt vin (vintips - en fin nyazeeländsk marlbourough sauvignon blanc som heter Secret Stone)

2 glas vatten

1 äpple, mint och morotsjuice

Edamame

Gyoza

Kycklingrätt till mig (Chicken Tama Rice, riset simmade i en kopiös mängd sås)

Biffsallad till min kompis

Katsu-friterade bananer med kokos och svart sesamglass

Va, var det nån som sa något om beach 2008/2009? Ehe..


/ Katarina

No comments: