Sunday, July 20, 2008

Good Indian food makes you think you're in heaven


Dålig indisk mat är bland det värsta jag vet. När min Butter Chicken mest liknar Kycklingslamsor i Brunsås, köttbitarna i min Lamb Vindaloo skulle kunna användas som studsbollar och naanbrödet är kallt och segt, då vill jag bara sätta mig ned och gråta i förtvivlan över detta övergrepp på ett av världens mest smakrika och intressanta kök.

Fear not, jag och Katarina har hittat en favoritindier i Sydney. Sitar heter restaurangen och den ligger på 52-54 Oxford Street i Darlinghurst. Deras Palak Paneer är out of this world och resten av maten är vällagad, smakrik och råvarorna alltid av högsta kvalitet. Servicen är fantastisk och om du byo:ar (Bring Your Own, ett av Australiens bästa påfund, man får ta med sitt eget vin mot att restaurangen debiterar dig en corkage fee på mellan $2 och $5) så slutar notan för en brakmiddag på runt $25.

Om du inte är alltför mätt kan du passa på att ta en drink efteråt på Oxford Art Factory som ligger ett stenkast därifrån. Det är en av mina favoritklubbar i Sydney, senast Robyn var i Oz spelade hon där.

/Cecilia

No comments: