Wednesday, August 13, 2008

3 down 18 to go


Jag befinner mig i detoxhelvetet. Vi snackar totalstopp för alkohol, koffein, mjölkprodukter, pasta, vitt ris mm. Allt som gör livet värt att leva helt enkelt. De första två dagarna var vedervärdiga, det enda jag kunde tänka på var mat, jag såg mat överallt och kände hela tiden ljuvliga dofter av mat jag inte får äta. Dessutom så trycker jag i mig en ansenlig mängd naturmediciner och en örtkonkokt som ger mig kräkreflexer.

Det hela ska pågå i tre veckor och förhoppningsvis kommer jag ut på andra sidan som en piggare och mer energisk människa som gjort sig av med söt- och fettsug.

På min meny denna vecka finner man bland annat:

Fruktsallad med organisk yoghurt
Linssoppa
Grönsakswok med råris
Riskakor
Frukt
Yoghurt med hallon och puffat råris
Mera linssoppa
Mandlar
Brazil nuts
Kikärtscurry
Mera riskakor

Inte speciellt upphetsande och knappast något som passar sig i en matblogg, såvida man inte vill skrämma bort de få läsare man har.

/Cecilia

2 comments:

Anonymous said...

Go girl!!!
Du kommer må prima ballerina!!!
Mandlarna som mellanmål e grymt då får du inget sug under dagenm rosta dom i ugnen eller köp coles färdigrostade, jag levde på dom mellan maten...

Anonymous said...

Är det swenglish varning på g eller? Organisk yoghurt? Yoghurt är en naturprodukt javisst.. men menar du kanske inte ekologisk?
Sorry men jag kunde inte motstå att fråga.